معرفی بهترین های هر حوزه

با خیالی آسوده نیاز های خود را برطرف کنید ما فقط کسانی را معرفی می کنیم که برترین های آن حوزه باشند

معرفی بهترین های هر حوزه

با خیالی آسوده نیاز های خود را برطرف کنید ما فقط کسانی را معرفی می کنیم که برترین های آن حوزه باشند

طبقه بندی موضوعی

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خارش مقعد مشکلات زیادی مانند عفونت های پوستی ، شستشوی بیش از حد یا بواسیر دارد. در زندگی روزمره ما افراد زیادی از خارش مقعد رنج می برند که برای زنان بسیار مؤثر است.

 

کلینیک لیزر شفا با مدیریت دکتر داود تاج بخش اولین مرکز تخصصی درمان بیماری های مقعد

این مشکل معمولاً به دلایل مختلف بروز می کند ، اطلاعات کامل را برای رهایی از مقعد و اطلاع از عوامل درمان های خانگی بخوانید. این اطلاعات برای هرکسی که از خارش مقعد رنج می برند مفید خواهد بود. این وضعیتی است که خارش در ناحیه مقعد شما یا پوست آن در اطراف مقعد واقع است ، که اغلب شدید ممکن است همراه باشد. اطلاعات بیشتری کسب کنید که در زیر کدام پارچه را می پوشید و اقدامات احتیاطی را باید انجام دهید تا از خارش مقعد مراقبت کنید.

 

علائم خارش مقعد

  • سوزش
  • درد
  • خارش
  • تحریک

 

علل

  1. سوزش پوست
  2. مشکلات گوارشی
  3. بواسیر ، وضعیتی که رگها در زیر غشاء بزرگ می شوند و در پایین ترین قسمت راست روده قرار می گیرند.
  4. عفونت هایی مانند موارد جنسی.
  5. بیماری های پوستی
  6. تومورهای مقعد.
  7. آزمایش و تشخیص
  8. هیچ آزمایش خاصی وجود ندارد پزشک ممکن است برخی از علائم را از شما بپرسد.

 

داروها

  • پماد حاوی hydrocorticostersione.
  • ضد هیستامین برای کاهش خارش
  • درمان ضد انگل

لطفا داروها را بدون تجویز پزشک استفاده نفرمائید.

اصلاح سبک زندگی و داروهای خانگی

  • به آرامی پاک کنید
  • کاملاً خشک کنید
  • خراش ندهید
  • پنبه را زیر سایش بپوشید.
  • لباس گشاد
  • از تحریک کننده ها خودداری کنید.
  • ۰
  • ۰

از علل درد مقعد یا باسن می توان به  شقاق مقعد، آبسه مقعد، هموروئید ترومبوزه، تومورهای مقعدی و تورم پروستات و نیز گاهی علل روحی مثل اضطراب شدید می باشد.

 

درد مقعدی و احساس سوزش  درد مقعد یا رکتوم همچنین می تواند با بیماری های التهابی روده، عفونت های موضعی یا آسیب های جزئی در این منطقه رخ دهد. برخی از علل درد مقعدی، مانند هموروئید یا فیستول مقعد، می توانند با علائمی مانند خون در مدفوع یا خونریزی همراه شوند. اسهال یا یبوست ممکن است وجود داشته باشد.

اکثر مردم فکر میکنند که همورویید یا بواسیر علت اصلی درد مفعد است در صورتیکه اینگونه نیست و علل متنوع دیگری عامل درد مقعد میباشند:

١- درد و سوزش مقعد ناشی از فیشر یا شقاق

٢- آبسه پرآنال یا دمل کنار مقعد

٣- درد و ترشح چرکی در فیستول یا تونل بین بیرون و داخل مقعد

٤- درد ناشی از هموروئید بیرونی یا ترومبوزه

٥- درد تومورهای ناحیه مقعد

٦- عفونتهای قارچی و ویروسی در ناحیه مقعد

nvn lrund

درمان درد مقعد بصورت سرپایی و با بیحسی موضعی کلینیک لیزر شفا انجام میگیرد و درد بیمار بلافاصله بعد از عمل از بین میرود و بیمار میتواند بعد عمل به کار روزمره خود بپردازد در حالیکه در جراحی معمولی و با چاقو نیاز به بستری شدن در بیمارستان وبیهوشی و دوران نقاهت طولانی دارد.

  • ۰
  • ۰

علائم خارش مقعد

خارش مقعد ممکن است با سوزش و درد همراه است. خارش و سوزش ممکن است موقت یا مزمن باشد اغلب خارش مقعد به مراقبت پزشکی نیاز ندارد. خارش مقعد شدید و یا بیش از یک تا دو ماه طول می کشد. ممکن است خونریزی از مقعد وجود داشته باشد.  شما نمی توانند بفهمید که چه چیزی باعث خارش مداوم است. خارش مقعد مداوم ممکن است به یک بیماری پوستی و یا مشکل دیگری مربوط باشد که نیاز به درمان پزشکی دارد.

 

1- هموروئید

هموروئید یا بواسیر یکی از علل خارش مقعد است. در بیشتر موارد، هموروئید در اثر یبوست و زور زدن برای خروج مدفوع بروز می کند.
 

2- کرمک

عفونت - عفونت های منتقله از راه جنسی نیز ممکن است مقعد را درگیر و باعث خارش مقعد شود در کودکان، انگل کرمک می تواند باعث خارش مداوم مقعد شود افراد بزرگسال خانواده نیز می تواند آلوده شوند سایر انگل ها ممکن است خارش مشابهی ایجاد کند عفونت قارچی، که معمولا در زنان تاثیر می گذارد می تواند سبب خارش در ناحیه مقعد شود.

 

3- عفونت قارچی

عفونت قارچی مقعد، هم در زنان و هم در مردان بروز می کند.

4- شلوار و لباس زیر تنگ

5- گوارش و مشکلات

حملات مکرر اسهال می تواند سبب تحریک مقعد و خارش شود نشت تصادفی از مدفوع، دفع ناخواسته مدفوع یا بی اختیاری مدفوع از عوامل مؤثر است

6- خارش ورزشکار

خارش ورزشکار یک نوع عفونت قارچی پوست است که در آب و هوای گرم و مرطوب ایجاد می شود. 

7- یبوست

هنگام یبوست، التهاب پوست مقعد در اثر خروج مدفوع سفت، خشک و بزرگ، باعث خارش مقعد می شود. 

 

8- موهای زیرپوستی

گاهی اوقات موهای بدن در زیر پوست رشد می کنند.

9- شقاق مقعد

شقاق مقعد می تواند سبب خارش مقعد شود

 

10- بیماری های پوستی

 

11- آنتی بیوتیک

 

12- تومورهای مقعد

 

13- فیستول

تقریبا تمامی علت های خارش مقعد بیان شد اما جهت درمان خارش بهتر است یا به پزشک متخصص و جراخ  عمومی مراجعه کنید و یا به متخصص پوست.

  • ۰
  • ۰

هموروئید در حالت فیزیولوژیک خود مانند بالشتکی مرکب از مجرای سیاهرگی و بافت همبند عمل می‌کنند.  و بیماری بواسیر به گشاد شدن رگ‌های وریدی در مجرای مقعدی می‌گویند که به کنترل مدفوع کمک می‌کنند. آن‌ها زمانی‌که متورم یا ملتهب می‌شوند بیمارگونه یا همان بواسیر می‌شوند.

بواسیر داخلی و خارجی ممکن است شکل‌های متفاوتی داشته‌باشند؛ البته ممکن است بسیاری از افراد ترکیبی از هردو را داشته‌باشند.

درمان  هموروئید با لیزر

درمان معمولا براساس  پیشرفت بیماری انجام  میگیرد. درموارد  ابتدایی که از ان بعنوان  درجه  یک یاد  میشود درمان دارویی  و بصورت  تجویز  پماد هایی مثل  انتی هموروئید  و ملین برای  رفع  یبوست  است  اما در  موارد درجه  دو  و بالاتر  بصورت جراحی  بالیزر  است و هرچه  اندازه  هموروئید بزرگتر  باشد  نتیجه  درمان بهتر است (برخلاف برداشت عامه که فکر  میکنند هموروئید  بزرگ  بالیزر  قابل  انجام  نیست) .پس  از  انجام  بیحسی  موضعی و با کمک  لیزر  Co2 توده  هموروئید برداشته  میشود و بیمار  میتواند بعد  از  عمل  دفع داشته باشد  و کارهای  روزانه  خود  را انجام  دهد و بهبود سریعتر  از جراحی  با چاقو اتفاق  می افتد

 

مزایای درمان هموروئید با لیزر

  • کاهش عارضه بی اختیاری مقعد
  • افزایش سرعت زخم حاصل از جراحی
  • کاهش احتما انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت
  • زمان کمتر
  • با استفاده از لیزر دیگر نیازی به پانسمان بزرگ و زیاد نیست
  • استفاده از لیزر در درمان هموروئید میزان خونریزی را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد. در واقع عروق خونی توسط لیزر کنترل می شوند.
  • بیمار در همان روز مرخص می شود.
  • بافت اطراف هموروئید آسیب نمی بیند
  • کاهش عوارض بعدی
  • جراحی سرپایی و بدون بیهوشی
  • ۰
  • ۰

یکی از بیماری های دردناک و رایج در تمامی سنین ، از شیرخوارگی تا کهنسالی ، بیماری شقاق مقعد می باشد که به دنبال ، یبوست و یا اسهال شدید ، در بیمار ایجاد می شود . در این مقاله روشهای درمان شقاق مقعد به تفصیل بررسی خواهد شد .

پارگی یا شکاف در ناحیه مقعد را شقاق مقعد می‌گویند. واژه فیشر آنال هم ترجمه انگلیسی شقاق مقعد می باشد در فارسی نیز زیاد از آن بهره می گیرند. شقاق معمولا به دنبال یبوست و دفع یک مدفوع قطور و سفت و گاهی به دنبال اسهال شدید رخ می‌دهد. به ندرت بیماری کرون باعث شقاق می‌شود. این بیماری در تمام سنین و حتی در شیرخواران نیز رخ می‌دهد. شقاق اگربیشتر از ۶ هفته طول بکشد، مزمن نامیده می‌شود. شقاق باعث انقباض عضله اسفنکتر مقعد می‌شود.

علایم شقاق مقعد و درمان آن

علائم فیشر را می توان درد و یا سوزش و گاهی مختصری خونریزی در حین و گاهی بعد از اجابت مزاج نام برد که این درد و یا سوزش ممکنست تا بعد از اجابت مزاج نیز مدتی طول بکشد.

به طور کلی علائم شقاق عبارتنداز :

درد شدید به هنگام عبور مدفوع سفت یا حجیم درد به هنگام نشستن روی زمین یا صندلی وجود رگه‌هایی از خون روی کاغذ توالت، لباس زیر، یا پوشک بچه خارش اطراف مقعد کودکان مبتلا ممکن است از اجابت مزاج امتناع کنند

عوامل افزایش‌دهنده خطر

• یبوست • بارداری های متعدد • سرطان خون • بیماری کرون • بیماری‌های نقص ایمنی

پیشگیری از شقاق مقعد

روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید. غذای پر فیبر مصرف نمایید. خودداری از نشستن طولانی در دستشویی موقع اجابت مزاج در صورت لزوم، از داروهای شل‌کننده مدفوع یا مسهل‌ها استفاده نمایید. به هنگام اجابت مزاج، فشار بیش از اندازه وارد نیاورید. نشستن در آب گرم،‌ درد شقاق را کاهش می‌دهد و باعث بهبود خونرسانی و شل شدن عضله اسفنکتر مقعد شده و به بهبود آن کمک می‌کند. روزانه ۲ تا ۳ بار و هر بار برای ۱۰ تا ۲۰ دقیقه از این روش استفاده کنید.

تشخیص شقاق

شقاق‌های معمولی عموما در پایین یا بالای سوراخ مقعد بوده و اگر شقاق در جای دیگری دیده شود، باید به فکر علل غیر معمول مانند بیماری کرون بود. برای رد سایر علل خونریزی مقعدی، مقعد و راست روده با وسایل مخصوص (آندوسکوپ، سیگموییدوسکوپ) بررسی می‌شوند.

رژیم غذایی مناسب برای شقاق مقعد

غذای پر فیبر مصرف کنید. مصرف نان سبوس‌دار، میوه جات و سبزیجات از قبیل کاهو، آلو، گلابی و انجیر. مایعات به مقدار فراوان نوشیده شوند. فعالیت بدنی داشته باشید. غذا را با آرامش بجوید.

درمان های فیشر  یا شقاق مقعد عبارتند از :

۱-درمان داروئی

۲- درمان با بوتاکس

۳-درمان با جراحی

 

طریقه انجام جراحی شقاق مقعد با لیزر

جراحی شقاق یک جراحی بسیار ساده می باشد که با لیزر و بی حسی موضعی که فوق العاده کار راحتی بوده و بدون بستری و بیهوشی در کلینیک قابل انجام است. دقیقاً زیر ناحیه ای که زخم می باشد تزریق لیدوکائین انجام می شود و بعد از این که مریض کاملاً بی حس شد به وسیله لیزر زخم برداشته می شود و آن عضله ای اسفنکر داخل مقعد بین ۱۰ تا ۲۰% شل می شود با این کار بیمار از فردای جراحی به راحتی می تواند دستشویی کرده و ظرف چند هفته آرام آرام زخمش خوب شود.

https://www.niksalehi.com/pezeshki/%D8%B4%D9%82%D8%A7%D9%82-%D9%85%D9%82%D8%B9%D8%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%82%D8%A7%D9%82-%D9%85%D9%82%D8%B9%D8%AF.html

 

  • ۰
  • ۰

درمان و جراحی کیست مویی

درمان و جراحی کیست مویی

لیزر کیست مویی توسط یک جراح ماهر بسیار مهم بوده و دکتر داود تاج‌بخش یکی از پزشکان فعال در زمینه جراحی لیزر بیماری‌های نشیمنگاه است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وب‌سایت دکتر تاج بخش، کیست مویی یک بیماری شایع در ناحیه انتهای ستون فقرات یا دنبالچه بوده که به بیماری برگشت مو یا سینوس مویی شناخته شده است. همچنین از سال‌ها قبل پزشکان و جراحان این بیماری را می‌شناختند.

دکتر داود تاج‌بخش در گفت‎وگویی به تشریح این بیماری پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

علت بیماری سینوس مویی

مهمترین علت بروز این بیماری ژنتیک بوده که گاهاً در افراد یک خانواده دیده می‌شود. شایان ذکر است که مهمترین فاکتور در این بیماری ژن معیوبی است که در واقع موهای آن ناحیه به جای آنکه از سمت ریشه به سمت پوست بیاید و بیرون بزند مستقیماً بدون اینکه بیرون بیاید به سمت زیر و بافت زیر پوست نفوذ کرده و با نفوذ خودشان، ایجاد التهاب کرده و باعث ایجاد حفره در بدن می‌شوند که دور آن را با توده و کیست محدود کرده و کم کم داخل این توده ترشحات جمع شده و التهاب برقرار می‌شود، گاهی با ترشحات چرکی و گاهی با دردهای بسیار زیاد و یا تورم و چرک روی می‌دهد و یا گاهی یک سوراخ کوچک باز شده و این چرک تخلیه می‌شود.

علل تشدید کننده سینوس موئی (کیست مویی)

با نشستن‌های طولانی مدت و مکرر پشت میز و در محل کار بیشتر می‌شود. خیلی سوال می‌شود که آیا این بیماری قبلاً بوده یا نبوده و حالا چرا آنقدر زیاد شده؟ قبلاً هم کیست مویی بوده اما میزان نشستن افراد آنقدر زیاد نبوده و به ندرت دیده می‌شد، در آن زمان تحرک بیشتر بوده وقتی تحرکات کمتر شود به طور قطع به یقین آن بافتی که التهابی است خیلی زودتر خود را نشان خواهد داد.

درمان، معالجه و جراحی سینوس پیلونیدال

در واقع درمان این بیماری حتماً جراحی بوده و تا زمانی که کیست حاوی مو با حاشیه‌ای از بافت سالم همراه آن برداشته نشود بیماری خود را به صورت عودهای مکرر همراه با ترشح چرک و درد به رخ می‌کشد و بنابراین درمان دارویی جایگاهی در درمان سینوس مویی ندارد.

لیزر کیست مویی

چه با چاقو و چه با لیزر می‌توان جراحی کرد ولی از معایب جراحی با چاقو می‌توان، نیاز به جراحی، بیهوشی و چند هفته در خانه خوابیدن، درد و پانسمان‌کردن‌های زیاد را نام برد ولی در جراحی با لیزر کیست مویی این‌گونه نیست.

درمان با لیزر جهت درمان کیست مویی مزایای قابل توجهی دارد. در این نوع جراحی، بی‌حسی موضعی داده شده و همین بی‌حسی موضعی ۲۴ تا ۴۸ ساعت مانع از درد بیمار می‌شود و بعد از آن هم درد آن‌چنانی نداشته و نیازی به تراشیدن و بستری در بیمارستان ندارد و بیمار هر وقت که به حمام می‌رود با همان لیف و صابون بعد از چند روز می‌تواند داخل را شسته و در نتیجه بعد از ۲۴ ساعت یا نهایتاً ۴۸ ساعت می‌تواند به راحتی بنشیند و کارهای روزمره خود را انجام دهد.

ادامه مطلب

:

https://www.isna.ir/news/98041809355/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D9%88%DB%8C%DB%8C

  • ۰
  • ۰

ابتدا میپردازیم به تعریف کیست مویی

 کیست pilonidal (پای پایین-NIE-dul) یک جیب غیر طبیعی در پوست است که معمولاً حاوی موهای زائد و پوستی است. یک کیست pilonidal تقریباً همیشه در نزدیکی ستون فقرات در بالای شکاف باسن واقع شده است.

 

ممکن است شما به هیچ درمانی نیاز نداشته باشید. یک کیست پیلونیدال ممکن است به تنهایی از بین برود. اگر کیست آلوده شود ، ممکن است چرک تخلیه شود. پزشک شما ممکن است برش کوچکی را برای تخلیه چرک و بسته بندی آن با گاز ایجاد کند.

 

کیستهای پیلونیدال معمولاً هنگام سوراخ شدن مو روی پوست ایجاد می شوند و سپس تعبیه می شوند. اگر یک کیست پیلونیدال آلوده شود ، آبسه ناشی از آن اغلب بسیار دردناک است.

سینوس مویی یا کیست پیلونیدال بیماریشایع ناحیه انتهای ستون فقرات یا دنبالچه بوده وبا ترشح چرکی مزمن که گاهیهمراه با خون است می باشد و این ترشحات گاهگاهی است و از سوراخهای منفرد یا متعدد در خط وسط بیرون میریزد. این بیماری به بیماری برگشت موی نیز شناخته می شود.

کیست را می توان از طریق یک برش کوچک تخلیه کرد یا با عمل جراحی برداشت.  کیست پیلونیدال بیشتر در مردان جوان اتفاق می افتد و مشکل تمایل به عود دارد. افرادی که برای مدت زمان طولانی مانند رانندگان کامیون می نشینند ، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کیست پیلونیدال هستند.

 

علائم  وقتی آلوده می شود ، یک کیست pilonidal به یک توده متورم (آبسه) تبدیل می شود.

 

علائم و نشانه های یک کیست پیلونیدال آلوده عبارتند از:

درد

قرمزی پوست

تخلیه چرک یا خون از باز شدن پوست

بوی ناخوشایند از تخلیه چرک

 

برای درمان کیست مویی چه زمانی به پزشک مراجعه کنید

در صورت مشاهده هرگونه علائم یا علائم کیست پیلونیدال ، به پزشک مراجعه کنید. وی بابررسی ضایعه می تواند بیماری را تشخیص دهد.

درمان سریع کیست مویی را می توان جراحی کیست مویی نامید. جراحی کیست مویی عوارض خطرات متعدد و بیشماری داشت اما به علت اینکه تنها روش درمان قطعی کیست مویی و موثر بود بیماران چاره ای جز پذیرش آن نداشتند ولی در روش درمان با لیزر تمامی خطرات و عوارضی که در روش عمل جراح وجود داشت به طور کامل از میان رفت.

درمان قطعی کیست مویی

 

pilonidotomy لیزر - یک رویکرد جدید در مدیریت بیماری سینوس پیلونیدال پیچیده: یک مطالعه اکتشافی Pilonidotomy لیزر - یک رویکرد جدید در درمان بیماری سینوس پیلوئید می باشد.

 

بعد از تشخیص بیماری توسط پزشک ناحیه عمل با بیحسی موضعی کامل بیحس میشود وفرد هیچ دردی احساس نمیکند و سپس به کمک لیزرco2 اقدام به لیزر کیست مویی که بهترین نوع درمان کیست مویی میباشد نموده و برداشتن کیست بطور کامل میشود.

 

 

مزایای لیزر کیست مویی

  1. عدم ابتلا به بیماری آمبولی
  2. مدت زمان کوتاه جراحی
  3. حداقل بودن درد و خونریزی
  4. عدم نیاز به پانسمان داخلی
  5. عدم انتقال عفونت های خطرناک
  6. برگشت سریع به روال عادی روزمره
  7. بی حسی موضعی جایگزین بیهوشی عمومی
  8. جراحی سرپایی می باشد و نیازی به بستری در بیمارستان ندارد


 

  • ۰
  • ۰

چیلر دستگاهی است که گرما را از طریق سیکل تبرید فشرده سازی بخار یا جذب از مایع خارج می کند. سپس این مایع می تواند از طریق مبدل حرارتی به سمت تجهیزات خنک کننده یا جریان فرآیند دیگری (مانند هوا یا آب فرآوری شده) گردش شود. به عنوان یک محصول جانبی ضروری ، یخچال و فریزر باعث ایجاد گرمای ضایعاتی می شود که باید از محیط خارج شود و یا برای کارآیی بیشتر برای اهداف گرمایشی بازیافت شود.
 

آب خنک شده برای خنک کردن و کمبود هوا در تأسیسات تجاری ، صنعتی و نهادی با ابعاد متوسط استفاده می شود. چیلرهای آب می توانند با آب خنک شوند ، هوا را خنک کنند یا تبخیر شوند. سیستم های دارای آب خنک می توانند مزایای کارآیی و تأثیرات زیست محیطی نسبت به سیستم های خنک کننده هوا را فراهم کنند
هنگامی که چیلرهای سیستمهای تهویه مطبوع قابل استفاده نیستند و یا نیاز به تعمیر یا تعویض دارند ، ممکن است از چیلرهای اضطراری برای تهیه آب سرد استفاده شود. چیلرهای اجاره ای روی تریلر سوار شده اند تا بتوانند به سرعت در محل مستقر شوند. شیلنگ های بزرگ آب سرد برای اتصال بین چیلرهای اجاره ای و سیستم های تهویه مطبوع استفاده می شود.
در سیستم های تهویه مطبوع ، آب سرد به طور معمول در مبدل های حرارتی یا سیم پیچ ها در دستگاه های انتقال هوا یا انواع دیگر دستگاه های ترمینال که هوا را در فضای (های) مربوطه خنک می کنند ، توزیع می شود. سپس آب در مجدد چیلر چرخانده می شود تا مجدداً مجدداً آب شود. این کویلهای خنک کننده گرمای حساس و گرمای نهان را از هوا به آب سرد شده منتقل می کنند ، بنابراین باعث خنک شدن و معمولاً جریان هوا می شوند. یک چیلر معمولی برای کاربردهای تهویه مطبوع بین 15 تا 2000 تن رتبه بندی شده است ، و حداقل یک تولید کننده می تواند چیلرهایی را تولید کند تا حداکثر تا 5200 تن خنک کننده داشته باشد. 7 درجه سانتیگراد) بسته به نیاز برنامه کاربردی است.

 
چیلر های شرکت تهویه نوین ایرانیان جزو برترین چیلرهای داخل ایران می باشد.